İstanbul’un kalabalık semtlerinden Sarıyer’de, 26 Haziran 2025’te yaşanan trajik olay, genç bir hayatın son bulmasına neden olmuştu. Olay, Anıl Ö. isimli bir kişi tarafından cinsel istismar geçirmiş ve hamile kalmış olduğu iddia edilen Oya Budak (18) adlı genç kadının, nişanlısı Samet Terzi (19) tarafından gerçekleştirilen eylemin ardından bir daha hayatının yolunu kaybetmesine yol açmıştı.

Olayın detayları, AA aracılığıyla medyaya yansırken, Oya’nın evinden gizlice alınması ve ardından yaşananlar, toplumda büyük bir üzüntü ve şaşkınlık yaratmıştı. Sanığın, Oya’yı ikna ederek, evden uzaklaştırması ve daha sonra meydana gelen şiddetli çatışma, Oya’nın hayatını sonlandırmıştı. Olayın karmaşıklığı, sanığın, Oya’ya karşı gerçekleştirdiği eylemin, sadece bir anlık bir dürtüyle değil, önceden planlanmış bir cinayet olduğunun da gösteriyordu.

Soruşturma ekibi tarafından yapılan detaylı incelemelerde, sanığın olay sırasında ruhsatsız bir silah kullandığı ve daha önce uyuşturucu madde kullanımı gibi risk faktörleri taşıdığı ortaya çıkmıştı. İddianamede, sanığın Oya’yı, ona karşı hissettiği öfke ve kontrol arzusuyla motive olduğu, olayı dikkatlice planladığı ve bu planı gerçekleştirmek için fırsat kolladığı belirtiliyordu. Olayın, Oya’nın savunmalarında dile getirdiği cinsel istismar geçmişi ve bu durumun sanığın davranışlarını nasıl etkilemiş olabileceği de detaylı bir şekilde değerlendirilmişti.

İstanbul 18. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yapılan yargılama sonucunda, 19 Haziran’da açıklanan karar, Oya’nın ailesi ve toplum için büyük bir moral kaynağı oldu. Mahkeme heyeti, sanık Samet Terzi’ye “kadına karşı kasten öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası ile 2 yıl 3 ay 10 gün hapis cezası verdi. Kararda, sanığın suç işlemeye eğilimi, haksız tahrik indirimi, cezada erteleme ve takdiri indirim uygulanmadı. Bu durum, adaletin Oya’nın hayatına verilmiş değeri olarak yorumlandı.