Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) son enflasyon raporundaki revizyonlar, kamu çalışanlarının maaşlarına yansıyacak artış oranlarıyla ilgili önemli bir tablo çiziyor. Yıl sonu enflasyon beklentisinin yükseltilmesi, memur ve memur emeklilerinin alacağı zamların da yeniden hesaplanmasına neden oldu. Bu durum, milyonlarca çalışanın gözünü 2027 yılına, özellikle de Ocak ayında uygulanacak zamlara çeviriyor.

Merkez Bankası’nın, 2026 yılı sonu enflasyon tahminini ilk olarak yüzde 28 olarak belirlemişti. Ancak, son rapor güncellemesiyle birlikte bu beklenti yüzde 29,5’e yükseltildi. Bu revizyon, memur maaşları için enflasyon farkı hesaplamalarını doğrudan etkileyecek. Yüzde 7 toplu sözleşme zammı ile birlikte enflasyon farkı devreye giren senaryoda, memurların alacağı artış oranları önemli ölçüde değişecek.

Enflasyonun yüzde 29,5’e ulaşması durumunda, yılın ikinci yarısında yaklaşık yüzde 9,97’lik bir enflasyon gerçekleşmesi öngörülüyor. Bu senaryoda, memurların alacağı enflasyon farkı yaklaşık yüzde 2,78 olarak hesaplanıyor. Ek olarak, Ocak 2027’de uygulanacak yüzde 5’lik toplu sözleşme zammı da eklenince, toplam artış oranı yaklaşık yüzde 7,91’e yükseliyor. Bu da farklı unvanlardaki memurların maaşlarında belirgin bir artış anlamına geliyor.

Bu tahminlere göre, farklı unvanlardaki memurların yeni maaşları şöyle belirleniyor: En düşük memur maaşı 70.224 TL’den 75.778,72 TL’ye, Memur (9/1) maaşı 73.070 TL’den 78.849,84 TL’ye, Teknisyen (11/1) maaşı 75.877 TL’den 81.878,87 TL’ye, Öğretmen (1/4) maaşı 83.254 TL’den 89.839,39 TL’ye, Hemşire (5/1) maaşı 84.845 TL’den 91.556,24 TL’ye, Vaiz (1/4) maaşı 86.983 TL’den 93.863,36 TL’ye ve Uzman Öğretmen (1/4) maaşı 92.166 TL’den 99.456,33 TL’ye yükseliyor. Kesin zam oranları, kasım ve aralık aylarında açıklanacak enflasyon verileriyle nihai olarak belirlenecek.