İzmir'de, Seferihisar Belediyesi'ne yönelik devam eden rüşvet operasyonları kapsamında, İzmir Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şubesi tarafından gözaltına alınan bir grup şüpheli, adli süreçlerini tamamladı. Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit, İzmir Büyükşehir ve Güzelbahçe Belediye Meclis Üyesi D.B. ve E.K. isimleri, İl Emniyet Müdürlüğü’ndeki yoğun işlemlerin ardından, sabahleyin Yeşilyurt Hizmet Binası’ndan Seferihisar Adliyesi’ne sevk edildi.

Savcılıktaki ifadelerinin ardından E.K. serbest bırakılırken, Onur Yiğit ve D.B. çıkarıldıkları nöbetçi hakimlik tarafından belirlenen adli kontrol şartlarına uyarak özgürlüklerine kavuştular. Bu gelişme, Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin ve ekibinin, soruşturma kapsamında yakalanmaya devam ettiği gerçeğini bir kez daha gözler önüne serdi.

Soruşturmanın ilk aşamasında 26 kişi hakkında gözaltı kararı verilmiş, İstanbul, Adana ve Aydın’da gerçekleştirilen kapsamlı operasyonlarda 25 şüpheli yakalanmıştı. Operasyonlarda ayrıca, Balçova Belediye Başkanı Yiğit’in annesi Meryem Yiğit ve Ö.F.S. isimleri de yer almış, ifadelerinin ardından serbest bırakılmışlardır. Bu durum, soruşturmanın karmaşıklığını ve farklı yönelimlerini ortaya koymaktadır.

Seferihisar Belediyesi’ne yönelik rüşvet soruşturması, İzmir’de etkili bir şekilde yürütülmeye devam ediyor. Soruşturma ekibinin, şüphelilerin elde ettiği gelirlerin kaynağını, bu gelirlerin belediye kaynaklarına nasıl aktarıldığını ve soruşturmanın merkez figürlerinin kim olduğunu belirlemeye odaklandığı öğrenildi. Soruşturmanın gelecekteki adımları, hem Seferihisar’ın geleceği hem de İzmir’in yerel yönetimindeki şeffaflık konusundaki tartışmaları derinleştirecektir.