Türkiye’nin hukuk camiasında önemli bir dönüm noktası niteliğindeki 12. Yargı Paketi, TBMM Adalet Komisyonu’nda yapılan görüşmelerin ardından kabul edildi. Bu kapsamlı reform, özellikle icra ve iflas süreçlerinde, taşınmaz mülkiyeti ve noterlik uygulamalarında önemli değişiklikler içeriyor. Paket, alacaklıların haklarını güvence altına alırken, icra süreçlerinin daha etkin bir şekilde işleyişine katkıda bulunacak şekilde tasarlandı.

Paket’in en dikkat çekici unsurlarından biri, icra süreçlerinde yaşanan gecikmeleri hedef alan düzenlemeler. Artık, idare tarafından belirlenen gecikmelerde icra takibi yapılamayacak. Alacaklılar, banka hesap numaralarını bildirerek talep ödemelerini yapacak ve en geç bir ay içinde ilamda belirtilen alacağı ödenmesi halinde faiziyle birlikte tahsil edilecek. Bu, alacaklıların uzun süren yasal süreçlerden kurtulmasını sağlayacak ve alacaklarının en kısa sürede tahsil edilmesini mümkün kılacak.

Ayrıca, taşınmaz mülkiyeti konusunda da önemli değişiklikler getiriliyor. Tüm maliklerin miras yoluyla edindikleri ve mirasçılar dışında üçüncü kişilerin mülkiyet hakkının bulunmadığı taşınmazların satışında, malikler arasında öncelikli artırma yapılacak. Bu artırma, sadece malik olan mirasçılar arasında sınırlı tutularak, üçüncü kişilerin müdahalesini engelleyecek. Bu durum, miras mülkiyeti süreçlerini daha şeffaf ve hızlı hale getirecek.

Elektronik satış portalında yapılacak düzenlemeler ise alacaklılar ve icra dairesi arasındaki iletişimi kolaylaştıracak. Satış talep eden alacaklılar, artırma süresi bitiminden sonraki ilk iş günü mesai bitimine kadar satışı yapan icra dairesine müracaarak, en yüksek teklifi vererek alacaklarını tahsil edebilecek. Bu süreçte, teminat alımı ve faiz ödeme oranları gibi konularda da önemli düzenlemeler yapılıyor. Noterlik Kanunu’ndaki değişikliklerle de noterlik evraklarının incelemesi mahkeme ve ilgili resmi daireler tarafından sağlanarak, hukuki süreçlerin daha verimli hale getirilmesi hedefleniyor.