Kütahya-Afyonkarahisar otoyolunun 15. kilometresi üzerinde, bir hasta nakil görevini yürüten ambulansın, ani bir trajedeye sahne olmasıyla birlikte, hayatın dengesi bozuldu. Şükrü Şahin yönetimindeki araç, yoğun trafik akışında ilerlerken, arkasından gelen dev bir TIR'ın çarpmasıyla beklenmedik bir sonuca sürüklendi. Bu talihsiz olay, hem ambulansın hurdaya dönmesine hem de içindeki hastanın hayatını kaybetmesine neden oldu.
Olay, bölgeye sevk edilen acil servis ekipleri, itfaiye, jandarma ve AFAD personelleri tarafından hızlı bir şekilde müdahale etmeleriyle sonuçlandı. Kazanın şiddeti, ambulansın içindeki hastayı ve sağlık personelini araçtan çıkarmayı zorlaştırdı. Ekiplerin yoğun çabaları sonucunda, Şükürü Şahin ve ambulans ekibinden Hilal Tunç ile Ahmet Sarı kurtarılarak, acil tıbbi bakımın altına alındılar. Ancak, bu üzücü olayda Türkan Davandıoğlu isimli hasta, kurtarılamadı.
Cumhuriyet Savcısı tarafından yapılan ilk incelemenin ardından Davandıoğlu’nun cenazesi, en yakın sağlık kuruluşlarına nakledildi. Kazanın ardından, olayın nedenleri ve sorumluluğunun belirlenebilmesi amacıyla geniş kapsamlı bir soruşturma başlatıldı. Bu soruşturma, sadece kazanın nasıl meydana geldiğini araştırmakla kalmayacak, aynı zamanda ambulansın nakil hizmeti sunma koşullarının ve güvenlik önlemlerinin de yeniden gözden geçirilmesine zemin hazırlayacaktır.
Bu acı olay, sağlık hizmetlerinin sunduğu güvenin ne kadar kırılgan olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Hastaların ve sağlık çalışanlarının güvenliği her zaman öncelikli olmalı, gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Olayın ardından, ambulans nakil seferlerinin düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi sürecinde daha sıkı kontrol ve denetimlerin yapılması gerektiği vurgulanıyor. Bu talihsiz olay, tıbbi nakil hizmetlerinin sadece bir görev değil, aynı zamanda bir sorumluluk olduğunu hatırlatıyor.