Avrupa Birliği, geleceğin ticaret ve enerji akışlarını şekillendirecek ‘Orta Koridor’ projesinde Türkiye'nin vazgeçilmez bir aktör olduğunu resmi olarak kabul etti. Komisyon Üyesi Marta Kos, bu kritik stratejik hamlede Türkiye'nin katkısının, Avrupa'nın ekonomik ve coğrafi hedeflerine ulaşmasında ne kadar önemli olduğuna dikkat çekerek, mevcut duruma önemli bir yönelim sağladı. Bu durum, Türkiye ile AB arasındaki ilişki ağının yeniden şekillenmesine zemin hazırlıyor.

Kos'un açıklamaları, Türkiye’nin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Brüksel’de gerçekleşen üst düzey toplantıda yer almasıyla daha da somutlaştı. Bu etkileşim, AB'nin Türkiye'nin altyapı projelerine olan ilgisini ve bu projelerin Avrupa'nın dönüşüm stratejisine entegrasyonunu hedeflediğini gösterdi. Gelecek ay Kaja Kallas ve Magnus Brunner ile Ankara'yı ziyaret etmesi planlanan Kos, bu toplantılarda projelerin detaylı incelenmesini ve ortak hedeflere ulaşma stratejilerinin belirlenmesini amaçlıyor.

AB'nin Bağlantısallık Gündemi, sadece ulaşım altyapısının geliştirilmesiyle sınırlı kalmıyor. Dijital, enerji ve ticaret akışlarını kapsayan geniş bir vizyonu barındırıyor. Türkiye'nin bu gündenle olan katkıları, Avrupa'nın enerji güvenliğine ulaşma çabalarına ve Orta Doğu ile Avrupa arasındaki ticari köprülerin güçlenmesine önemli ölçüde katkıda bulunacak. Dışişleri Bakanlığı'nın bu konuyla ilgili aldığı listeler ve projelerin değerlendirme süreci, AB'nin Türkiye'nin potansiyelini tam olarak değerlendirmeye başladığının bir göstergesi olarak kabul ediliyor.

Kos’un vurguladığı gibi, Türkiye'nin bu stratejik projeye dahil edilmemesi, Avrupa'nın Orta Koridor vizyonunun gerçekleşmesi için imkansız. Bu durum, Türkiye ile AB arasındaki işbirliğinin geleceğinin, ortak değerlere dayalı, karşılıklı fayda sağlayan ve Avrupa'nın stratejik hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunan bir şekilde şekillenmesi gerektiğinin altını çiziyor. Önümüzdeki dönemde yapılacak görüşmeler, bu vizyonun hayata geçirilmesi için önemli adımlar atılmasını sağlayacak.